توپ بلاگ

فاتح 313 جمهوری اسلامی ایران را در جمع انگشت شمار کشورهای صاحب موشک های سوخت جامد مرکب نقطه زن با برد 500 کیلومتر قرار داد.
پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری تأکید کرد که موشک نقطه زن فاتح 313 که امروز همزمان با 31 مرداد؛ روز صنعت دفاعی با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رونمایی شد توسط دانشمندان، محققان و متخصصان افتخارآفرین سازمان صنایع هوا فضای وزارت دفاع و با بهره گیری از توانمندی های داخلی و فناوری بومی طراحی و ساخته شده است.
در طراحی موشک فاتح 313 که نوع جدیدی از موشک های سری فاتح به شمار می رود علاوه بر سبک سازی بدنه آن، نسل پیشرفته ای از پیشران های سوخت جامع مرکب و سنسور که با دانش بومی طراحی شده ،در آن بکار گرفته شده است.
در آزمایش پروازی انجام شده، توانمندی سیستم های جدید بومی، نصب شده در اصابت به هدف به اثبات رسیده است. با توجه به آزمایش موفق فاتح 313، تولید انبوه این محصول در دستور کار وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح قرار گرفته است.

شنبه 31 مرداد 1394برچسب:خبر+سردار سليماني+يمن+ايران, :: 12:1 :: نويسنده : عرفان

شنبه 31 مرداد 1394برچسب:يمن+خبر يمن+سردار سليماني, :: 11:59 :: نويسنده : عرفان

پایگاه اینترنتی شبکه سی.ان.ان عربی، تازه‌ترین آمار از تروریست‌های خارجی داعش را به تفکیک کشور ارائه کرده است.

 در این آمار، شمار تروریست های پیوسته به داعش که از 46 کشور برای نبرد به عراق و سوریه رفته اند، منتشر شده است.

با توجه به این که دولت آمریکا، خود در ایجاد، هدایت و حمایت از این گروه تروریستی، متهم اصلی به شمار می رود؛ ارقام مندرج در گزارش سی.ان.ان با تردیدهایی مواجه است، اما اطلاع از آن خالی از فایده نخواهد بود.

بر اساس این گزارش، تونس با 3000 داعشی در رتبه اول، عربستان با حدود 2500 نفر در مکان دوم و فرانسه، روسیه، اردن و مغرب هر کدام با حدود 1500 تروریست در رتبه سوم جای دارند. لبنان با 900 نفر، انگلستان با 700 و آلمان هم با 600 نفر، رده های بعدی فهرست تروریست پروری را به خود اختصاص داده اند.

در این میان، پرسش اساسی آن است که چه کسی مسؤول عبور دادن و "قاچاق" این تعداد تروریست خونخوار با عراق و سوریه بوده و چگونه و با کمک کدام دولت ها این کار را صورت داده است؟


ابویوسف المصری، موسوم به امیر زکات داعش در دیرالزور با 3 میلیون دلار فرار کرد. 

 «النشره» قبلاً نیز چندین مسئول زکات داعش با نام‌های «ابوطلحه‌الکویتی» در رقه، «ابوعبیده المصری» و «ابوعلی الحربی» در تل‌ ابیض فرار کرده بودند. 

علاوه بر این «ابوولید المصری» مسئول چاه‌های نفتی داعش و درآمد حاصل از آن نیز مدتی پیش با 15 میلیون دلار فراری شد و 12 عضو داعش نیز همراه او بودند.


شنبه 31 مرداد 1394برچسب:, :: 11:56 :: نويسنده : عرفان


فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: با اقدام به موقع نزاجا داعش که در منطقه جلولا و سعدیه استان دیاله بود نتوانست به مرزهای ما نزدیک شود.
 امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم بزرگداشت تقدیر از تیپ ویژه 65 نوحد که در ستاد نیروی زمینی ارتش برگزار شد، اظهار داشت: با اقدام به موقع نزاجا داعش که در منطقه جلولا و سعدیه استان دیاله بود نتوانست به مرزهای ما نزدیک شود.

وی ادامه داد: آمریکا تا دیروز مترصد فرصت برای حمله نظامی و انهدام تاسیسات نظامی ایران بود امروز به دنبال نزدیکی و دوستی با ایران است تا غفلت ایجاد کند، اما ملت ایران هوشیار هستند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: ما با کشور ترکیه در حوزه مرزها و مبارزه با مواد مخدر تعامل داریم، اما در حوزه سوریه ما به دنبال این هستیم که نظام قانونی بشار اسد حفظ شود، اما ترکیه به دنبال سقوط نظام سوریه است.

وی با اشاره به موارد تقابل ایران و آمریکا یادآور شد: با شدت از محور مقاومت پشتیبانی می‌کنیم و از بیداری اسلامی حمایت کرده و البته به هیچ عنوان ما به کشورهای دیگر سلاح نمی‌دهیم و این یک حمایت معنوی است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با تشریح راهبردهای آمریکا برای تجزیه کشورهای منطقه یادآور شد: ما با اسرائیل مشکل داریم، اما خطر قرمز آمریکا اسرائیل است.

وی گفت: امروز راهبرد جدید آمریکا حمایت از گروه‌های تروریستی و تکفیری است و امروز داعش، النصره و بوکوحرام به نیابت از آمریکا و اسرائیل در منطقه می‌جنگد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان با اشاره به آمادگی نزاجا برای حفاظت از مرزها خاطر نشان کرد: داعش در سال گذشته در کمتر از یک ماه خود را از مرزهای غربی عراق به نزدیکی استان دیاله و منطقه جلولا و سعدیه رساند که البته به اقدام به موقع داعش در استان  دیاله متوقف شد.


گروهک تروریستی داعش با کامیون انتحاری حامل هشت تن مواد منفجره به منطقه مفرق در حمص شرقی سوریه حمله کرد.

جبهه مستضعفین، سایت خبری «زمان الوصل» به نقل از منابع رسانه‌ای داعش نوشت بعد از تسلط این گروهک بر دیوار المفرق در نزدیکی شهر القریتین در حمص شرقی سوریه، صدای انفجار بسیار شدیدی در نزدیکی فرودگاه نظامی تیفور (تی4 ) به گوش رسید که ناشی از عملیات انتحاری داعش بوده است.

گفتنی است داعش ضمن تأیید این خبر تصاویری از کامیون زره‌پوش شده و داعشی انتحاری به نام ابو عبدالله انصاری منتشر کرد و تصریح کرد، در این کامیون 8 تن مواد منفجره به کار رفته بود.

 
 

تروريست‌هايي که در سوريه و عراق حضور دارند، عمدتا کساني هستند که از کشورهاي ديگر به اين منطقه آمده‌اند؛ تونس، عربستان، فرانسه و روسيه در رتبه‌هاي اول قرار دارند.

 از ابتداي شروع بحران در سوريه و عراق، مسئولان اين دو کشور مدام از ورود تروريست‌ها از ديگر کشورها سخن گفته و از جامعه جهاني خواسته‌اند تا در برابر اين معضل بايستند.
خبرگزاري سي ان ان عربي، در گزارشي تعداد نسبي تروريست‌هايي که از ديگر کشورها به رؤياي پوچ جهاد به عراق و سوريه سفر کرده‌اند را ذکر کرده است.

طبق اين گزارش تا کنون 3000 تروريست از تونس به عراق و سوريه سفر کرده‌اند و در رتبه دوم عربستان قرار دارد که 2500 تروريست تا کنون از اين کشور راهي عراق و سوريه شده‌اند.

فرانسه و روسيه نيز از قاره اروپا با 1500 تروريست، و ارن نيز با 1500 تروريست تکفيري، همزمان در رتبه سوم قرار دارند.

900 لبناني نيز طبق اين گزارش در عراق و سوريه حضور دارند.


گروه تروريستي داعش در ادامه جنايات دهشتناک خود، اخيرا با انتشار بيانيه اي رسما از ساکنان موصل خواسته است که دختران خود را براي جهاد نکاح تسليم داعش کنند.

 گروه تروريستي داعش در نهمين روز اشغال موصل، دومين شهر بزرگ عراق با انتشار بيانيه اي از ساکنان اين شهر خواست که دختران خود را به منظور جهاد نکاح (اشاعه فساد و فحشا به اسم نکاح) تسليم داعش کنند.

در اين بيانيه آمده است که هر کس از اين فرمان سرپيچي کند، طبق قوانين اين گروه تروريستي مجازات خواهد شد.

پيشتر نيز منابع محلي و شاهدان عيني از اجبار زنان موصلي به جهاد نکاح از سوي داعش خبر دادند.
در اين ميان چندين نفر از زنان موصل که مجبور به اين کار شده بودند دست به خودکشي زدند.


در شرایطی که گرمای هوا به حداکثر خود رسیده، تروریست‌‌های مسلح در سوریه در اقدامی غیر انسانی آب را به روی مردم دمشق بستند.

تروریست های مسلح در سوریه در اقدامی غیر انسانی آب را به روی مردم دمشق بستند.

 در پی قطع آب به وسیله تروریست های مسلح در دمشق، پایتخت سوریه مردم این شهر با مشکل کمبود آب مواجه شده اند و از آن رنج می برند.

به دنبال بروز این مشکل دولت سوریه اقدامات پیشگیرانه ای برای رفع مشکل کم آبی ساکنان دمشق اتخاذ کرده است.

جعفر مهنا، گزارشگر المنار در این باره گفت: مردم دمشق تاکنون به این گونه با مشکل کم آبی مواجه نشده بودند. شش میلیون نفر مردم این شهر در شرایط سخت آب و هوای تابستانی با این مشکل روبرو شده اند.

وی گفت: با افزایش درجه حرارت در تابستان مردم برای رفع عطش باید به چند قطره آب بسنده کنند.

یکی از شهروندان سوری در گفتگو با المنار گفت: خدمات این شهر از قبیل برق و گاز و بنزین با مشکل مواجه است. مردم همه این مشکلات را تحمل می کنند به جر مشکل کم آبی.

جعفر مهنا در ادامه گفت: در خواست ها برای آبهای بسته بندی در این شهر زیاد شده است و به محض اینکه این کالا وارد بازار می شود به سرعت و طی چند ساعت نایاب می شود و تانکرهای آب نیز جوابگوی نیاز مردم این شهر نیست.

دولت سوریه در اقدامی اورژانسی از چاه های ذخیره آب برای رفع این مشکل استفاده کرده است.

یکی از شهروندان گفت: دولت در این زمینه تلاش زیادی کرده و بسیاری از مشکلات را حل کرده است و با روان کردن آب از مناطق دیگر به سوی این شهر مشکل کم آبی را کاهش داده است.

گزارشگر المنار در ادامه تصریح کرد: تروریست های مسلح برای جنگیدن و سقوط نظام این کشور شیوه غیر انسانی دیگری نیافته اند و به نظر می رسد قطع آب بدترین شیوه ای است که به فکر این تروریست ها رسیده است.

وی افزود: بستن آب سلاحی است که اکنون در مقابل مردم دمشق نمایان شده است. در شرایطی که گرمای هوا به حد اکثر خود رسیده است مردم در دریای تشنگی غرق شده اند اما با تلاش دولت و ارتش سوریه این مشکل به سرعت در حال حل شدن است و آب در مسیر خود قرار گرفته و تشنگی این مردم صبور در حال برطرف شدن است.

چهار شنبه 28 مرداد 1394برچسب:توپ بلاگ+فن پيج سردار سليماني, :: 13:13 :: نويسنده : عرفان

وزیر امور خارجه کشورمان گفت:جمهوری اسلامی ایران گسترش روابط تهران و بغداد را همواره جزو اولویت‌های خویش می‌داند و از مبارزه دولت عراق با داعش که بی‌ثبات سازی امنیت و وحدت عراق را هدف قرار داده است، حمایت می‌کند.

 محمد جواد ظریف در دیدار سید عمار حکیم با اشاره به نتایج سفرهای منطقه‌ای خویش به لبنان و سوریه اظهار داشت: سفر به لبنان و سوریه در پرتو نتایج توافق جمهوری اسلامی ایران با هدف رایزنی و جستجوی راه‌های برون رفت از بحران‌های جاری لبنان و سوریه صورت گرفت و با مقامات مختلف سیاسی، حزبی مسائل منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. 

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نتایج سفر به مسکو اظهار داشت: رایزنی‌های تهران – مسکو در راستای حمایت از حاکمیت و احترام به آرای مردم سوریه و پیدا کردن راههای معقول و مطابق با واقعیت‌های جاری، سازنده و مفید بود و عملا مخاطرات جدی ناشی از ریشه فزاینده افراطیگرایی و خشونت‌های ضدانسانی داعش را اولویت‌های منطقه قرار داد. 

وی با اشاره به تحولات جاری عراق اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران گسترش روابط تهران و بغداد را همواره جزو اولویت‌های خویش می‌داند و از مبارزه دولت عراق با داعش که بی‌ثبات سازی امنیت و وحدت عراق را هدف قرار داده است، حمایت می‌کند. 

آقای عمار حکیم با تشریح آخرین تحولات داخلی عراق اظهار داشت: عراقی‌ها در مبارزه با داعش در چهارچوب راهنمائیهای مرجعیت، گامهای موثر و بلندی را برداشته‌اند. 

عمار حکیم با تبیین آثار اقدامات و فعالیت‌های گروه‌های بسیج مردمی با همکاری ارتش عراق اظهار داشت: این رویکرد موجب موفقیتهای بزرگی در راستای برقراری امنیت و اعمال حاکمیت واقعی عراق را فراهم ساخته است. 

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق اظهار داشت: تلاشهای وحدت آمیز صفوف طیفهای مذهبی و ملی عراق در مقابل مخاطرات داعش موجب شده تا تمامی آحاد مردم عراق اعم از مذاهب سنی، شیعی و مسیحی را در برابر چالشهای داعش در یک جبهه واحد و مستحکم نماید. 

آقای عمار حکیم با اشاره به آثار مثبت توافق هسته‌ای ایران و غرب گفت: آثار توافق ایران با غرب بر منطقه، صفحه جدیدی را فراروی تحولات منطقه باز نموده است و بسیاری از نخبگان و مردم منطقه این رویکرد را در نتیجه خردورزی رهبری جمهوری اسلامی ایران قلمداد می‌نمایند.


 خبرنگاران لطفا جو زده نشوید!!

خندهروز خبر نگار بر تمامي خبرنگاران مباركخنده

شنبه 17 مرداد 1394برچسب:توپ بلاگ+روز خبر نگار, :: 12:5 :: نويسنده : عرفان

عصر امروز بالاخره فینال مسابقات قهرمانی والیبال آسیا برگزار خواهد شد و طبق سنت چند دوره این اخیر مسابقات ایران یک پای فینال است و در طرف دیگر ژاپن قرار دارد. با توجه به نتایج به دست آمده در دور مقدماتی کمتر کسی فکر می کرد ژاپن به دیدار نهایی این دوره از مسابقات راه پیدا کند و موفق شود رقبایی چون قطر و کره جنوبی را از پیش رو بردارد. در هر صورت این اتفاق رخ داده است و امروز شاگردان پیمان اکبری برای قهرمانی رو در روی این تیم بجنگند.

قهرمانی در این دوره از مسابقات یعنی سه باره قهرمانی در آسیا و ثبت رکوردی که شاید تا مدت ها دست یافتنی نشود اما تفاوت این قهرمانی با سایر قهرمانی ها در شکل تیمی ایران است. ترکیبی که از هیچ یک از ستاره های کنونی والیبال بهره نمی برد و عده ای بازیکن با انگیزه که زیر سایه ستاره های بزرگسالان مانده بودند حالا به میدان رفتند و با نام تیم ب یعنی تیم دوم ایران راهی فینال شدند. والیبال ایران به آسیا درس های زیادی داد و ثابت کرد چندین و چند تیم در ایران برای فتح قهرمانی آسیا وجود دارد و جمله والیبال ایران بالاتر از سطح آسیا است را در عمل نشان داد.

نکته دیگر حضور احمد مساجدی مربی ایرانی روی نیمکت ژاپن است که شاید اطلاعات او از تیم ایران مشکلاتی در بازی امروز به وجود آورد اما پیمان اکبری در مورد حضور او روی نیمکت ژاپن گفت:« او در زمان حضورش در ایران وظیفه ترجمه صحبت های ولاسکو را بر عهده داشت و حالا حضور او روی نیمکت ژاپن نمی تواند تاثیر صد در صدی داشته باشد و این بازیکنان حاضر در زمین هستند که نتیجه بازی را رقم می زنند.»

بازی فینال قهرمانی والیبال آسیا امروز ساعت 17:30 در سالن دوازده هزار نفری ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد و ایران در صورت پیروزی مقابل ژاپن به سومین قهرمانی پی در پی خود در آسیا دست پیدا خواهد کرد.

فیلم منتشر شده دراینترنت ، ” تیموسلاو سالوبیک ” را نشان می دهد که به زانو در مقابل فردی که چهره خود را پوشانده و کاردی به دست دارد نشسته است.
وی متنی را قرائت می کند با این مضمون که اگر دولت مصر ظرف ۴۸ ساعت “زنان مسلمان” زندانی را آزاد نکند، ربایندگان، وی را اعدام خواهند کرد.
این گروگان گفت: “من اهل کرواسی هستم و ۳۰ سال سن دارم و در شرکت فرانسوی سی جی جی ویژه خدمات نفتی شاخه قاهره کار می کنم”.
وزارت امور خارجه کرواسی پیش از این اعلام کرده بود که شهروند ربوده شده ۳۱ ساله زمانی که عازم محل کار خود در یک شرکت فرانسوی بود ربوده شد. وزارت خارجه کرواسی در آن زمان نامی از این شرکت نبرد.
شمال سینا پایگاه اصلی گروه تروریستی موسوم به “انصار بیت المقدس” است. این گروه بعدها نام خود را به ولایت سینا تغییر داد تا به این ترتیب سرسپردگی خود را به گروه تروریستی داعش در مناطقی از سوریه و عراق نشان دهد.

 

نهادهای حقوق بشری آشوری از ربوده شدن بیش از 100 خانواده مسیحی از دو روستا در مرکز سوریه خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آلمان، «دیده‌بان حقوق بشر آشوریان» در بیانیه‌ای اعلام کرد که گروه تروریستی داعش به دنبال درگیری‌ شدید با نیروهای دولتی سوریه و همپیمانان آنان در مرکز سوریه، روز چهارشنبه (5 اوت) کنترل دو روستا از توابع استان حمص را به دست گرفت و بیش از 100 خانواده مسیحی ساکن این منطقه را ربود.

این مرکز افزود: با کنترل داعش بر روستاهای مذکور، شهرهای مسیحی نشین اطراف حمص این روزها شاهد موج گسترده‌ مهاجرت‌ است. مسیحیان بیم آن دارند که تروریست‌های داعش به دیگر مناطق مسیحی نشین نیز حمله کند.

داعش به مسیحیان مهلتی چند روزه می‌دهد که یا مبلغی را به عنوان جزیه بپردازند یا مسلمان شوند یا مهاجرت کنند و یا کشته شوند. 


باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در هشداری به ترکیه گفت: ترکیه پیش از «پ.ک.ک» باید حملات خود را علیه داعش متمرکز کند.

 رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در گفتگو با خبرنگاران در کاخ سفید، گفت: مقابله با حملات «پ.ک.ک» حق ترکیه است ولی داعش تهدید بزرگتری است و ترکیه بیش از «پ.ک.ک» باید حملات هوایی خود را علیه داعش متمرکز کند.

اوباما گروه تکفیری صهیونیستی داعش را بزرگ ترین تهدید در منطقه توصیف کرد و افزود: ما در خصوص دیدگاه هایمان در این باره و ضرورت تمرکز بر مبارزه با داعش با ترکیه گفتگو کردیم.

رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد محور توافقی که واشنگتن بر روی آن کار می کند، نحوه مسدود کردن مرزها برای جلوگیری از ورود ستیزه جویان خارجی به سوریه است.

در ده روز گذشته که ترکیه اعلام کرده است با گروه ضد داعش همکاری خواهد کرد، جنگنده های ترکیه ده‌ها بار مواضع «پ ک ک» در شمال عراق را بمباران کردند.

داعش با وعده‌های رنگارنگی از جمله امکانات مالی، خشونت  و ... نسبت به جذب اروپاییان برای پیوستن به این گروه تروریستی مبادرت می‌ورزد.

امروز جمعیت داعش قریب به 30 تا 200 هزار نفر در آمار غربی و عربی تخمین زده می‌شود. این که چقدر از این جمعیت از اروپا و آمریکا هستند در نمودارها و منابع مختلف مطرح شده است.

بر اساس آمار در اروپا داعش نمایندگانی از بلژیک، فرانسه، سوئیس، ایتالیا، اتریش، سوئد آلمان، فنلاند، نروژ، آلبانی، کوزوو، بوسنی، اکراین، فدراسیون روسیه، قزاقستان، ترکیه و... دارد.


براي مشاهده متن كامل اينجا كيليك كنيد



ادامه مطلب ...

طبق یک سند به دست آمده از داعش در سوریه و عراق، گروه تروریستی داعش کودکان یک تا 9 ساله را به قیمت 150 یورو برای بردگی می‌فروشد. 

 «زینب بانگورا» مسئول پرونده درگیری‌ها و خشونت‌های جنسی در سازمان ملل در گفت‌وگو با وبسایت آمریکایی «بلومبرگ» از فهرست قیمت‌های فروش کودکان به عنوان برده توسط گروه تروریستی داعش پرده برداشت.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، طبق سند به دست آمده از داعش در سوریه و عراق، قیمت فروش کودکان به عنوان برده توسط این گروه تروریستی به اقتضای سن آنها متفاوت است؛ به گونه‌ای که کودکان یک تا 9 ساله به قیمت 150 یورو معادل 165 دلار و کودکان بزرگتر به دلیل سن بالاتر به مبالغ بیشتری برای بردگی فروخته می‌شوند.

زینب بانگورا مسئول پرونده درگیری‌ها و خشونت‌های جنسی در سازمان ملل که پیشتر وزیر امور خارجه سیرالئون بوده، میگوید: «زنان همچنان بیش از سایرین در معرض این رفتار قرار دارند به گونه‌ای که پس از ربوده شدن آنها را فروخته یا به افراد خود هدیه می‌دهند.»


گروه تروریستی داعش دو عنصر خود را که در درگیری با نیروهای عراقی در استان الانبار زخمی شده بودند، به عنوان کمین بمب‌گذاری کرد.

 جبار المعموری، از فرماندهان نیروهای مردمی عراق گفت: گروه تروریستی داعش دو تن از عناصرش را که در جریان درگیری‌ها به شدت زخمی شده بودند، در اطراف شهرک الصقلاویه استان الانبار با بستن بمب به آن‌ها بمب‌گذاری کرده بود تا بدین طریق از آن‌ها به عنوان کمینی برای هدف قرار دادن ارتش و نیروهای مردمی عراق استفاده کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، المعموری به شبکه سومریه نیوز گفت: نیروهای ارتش و حشد شعبی با کشف نیرنگ داعش، از نزدیک شدن به این دو عنصر تروریستی زخمی خودداری کردند اما سایر عناصر داعش اقدام به منفجر کردن این دو تروریست کردند که البته هیچ آسیبی به نیروهای ارتش و حشد شعبی وارد نیامد.

چهار شنبه 14 مرداد 1394برچسب:توپ بلاگ+فن پيج رسمي سردار سليماني, :: 12:59 :: نويسنده : عرفان

مرکز اطلاع رسانی جنگی عراق از فرار گروهی اعضای خارجی داعش از نواحی مختلف این کشور خبر داد.

به نوشته روزنامه اماراتی البیان، مرکز اطلاع رسانی جنگی عراق اعلام کرد که رهبران خارجی گروه تروریستی داعش پس از قاچاق اموال و پول‌هایی که در الانبار، نینوا و صلاح الدین به سرقت برده بودند به صورت دسته جمعی از عراق فرار کردند.

در عین حال این مرکز ساکنان استان‌های مذکور را به قیام علیه اعضای باقی مانده داعش و نابودی آنان دعوت کرد.

همچنین این مرکز از انهدام یکی از مهمترین کارگاه‌های بمب گذاری خودروها و وسایل نقلیه در جنوب موصل خبر داد.

طبق این بیانیه این کارگاه در اثر بمباران هوایی ائتلاف به طور کامل نابود شد.

در همین راستا، جبار المعموری، یکی از رهبران گروه‌های داوطلب مردمی در استان دیالی از کشته شدن یکی از برجسته‌ترین کارشناسان داعش در عرصه بمب گذاری خودروها از منطقه "الصقلاویه" استان الانبار خبر داد. این تروریست یک تبعه ازبکستانی بوده است.

مقامات امنیتی عراق در بعقوبه از کشته شدن 18 داعشی و 11 شهروند عراقی خبر دادند و اعلام کردند در لیست کشته‌ها نام یکی از فرماندهان عملیات میدانی داعش به نام قاسم غنی الناصری، که یکی از نزدیکان صدام بوده به چشم می‌خورد.


سه شنبه 13 مرداد 1394برچسب:توپ بلاگ+فن پيج رسمي سردار سليماني, :: 17:29 :: نويسنده : عرفان

گروه تروريستي داعش در فايلي صوتي پارلمان طبرق و فرمانده ارتش ملي ليبي را تهديد به قتل کرد.

يکي از اعضاي گروه تروريستي داعش ملقب به "ابويحيي التونسي" در فايلي ويدئويي که در يکي از صفحات متعلق به اين گروه در شبکه‌هاي اجتماعي منتشر کرد خليفه حفتر، فرمانده «ارتش ملي» ليبي و پارلمان اين کشور را (دولت طبرق که از سوي جامعه جهاني به رسميت شناخته مي‌شود) تهديد کرد و گفت: "اين پيام خطاب به حفتر و کافران مرتدي است که در پارلمان با هم تباني مي‌کنند ما هرگز به شما رحم نخواهيم کرد و سر همه شما را از بدن جدا خواهيم کرد."

التونسي با دعوت از مبلغان و علماي مذهبي ليبي براي پيوستن به شاخه داعش در ليبي مدعي شد، شريعت خدا به آساني اجرا نمي‌شود بلکه اين شريعت تنها با ريختن خون «کافران» محقق خواهد شد.

شهر بنغازي از تابستان سال گذشته شاهد درگيري‌هاي مسلحانه ميان ارتش با ائتلاف داعش، شوراي انقلابيون بنغازي و انصارالشريعه است.


در پی اعلام خبر مرگ ملا عمر و رهبر گروه حقانی، این بار رهبران داعش از احتمال مرگ ایمن الظواهری، رهبر القاعده خبر داده‌اند.

 چند تن از رهبران داعش در پیامی که در پایگاه‌های اینترنتی وابسته به این گروه منتشر شده اعلام کردند: تایید خبر مرگ ملا عمر، رهبر طالبان بشارت دهنده خبر مرگ ایمن الظواهری است و این خود باعث می‌شود که "مجاهدین"در سراسر جهان با ابوبکر بغدادی(رهبر داعش) بیعت کنند.

این ادعای رهبران داعش از آنجا قوت می‌گیرد که شاخه‌های القاعده و جنبش‌های تروریستی وابسته به آن در سوریه، سومالی، مراکش، الجزایر و دیگر نقاط جهان در ماه‌های اخیر دچار سردرگمکی شده و برخی از آنها به داعش پیوسته‌اند. این امر شبهات را درباره سرنوشت فرد شماره یک القاعده که از سال 2011 و در پی مرگ اسامه بن لادن، رهبری این گروه را در دست گرفت، افزایش یافت.

ایمن الظواهری از بیش از دو سال قبل و از زمان اعلام تشکیل شاخه القاعده در شبه قاهره هند به طور کامل مخفی شده و حتی پیام تصویری هم نداده است.

اخیرا نیز یک منبع در گفت‌وگو با شبکه خبری بی بی سی اعلام کرده که جلال الدین حقانی، بنیانگذار و رهبر شبکه حقانی مرده است.

یک شنبه 11 مرداد 1394برچسب:توپ بلاگ+فن پيج سردار سليماني, :: 12:18 :: نويسنده : عرفان

دادستان کل تاجیکستان گفت که بیش از 100 تبعه این کشور که به داعش پیوسته بودند، در سوریه و عراق کشته شده‌اند.

 یوسف رخم احمدزدا، دادستان کل تاجیکستان گفت که 30 تا 40 زن تاجیک به همراه همسران‌شان به سوریه و عراق رفته و به داعش پیوسته‌اند.

وی ادامه داد:‌ ما دقیقا نمی‌دانیم که این زنان در آن‌جا به همراه داعش می‌جنگند یا خیر اما می‌دانیم که با همسران‌شان به سوریه و عراق رفته‌اند.

دادستان کل تاجیکستان افزود: در صورتی که این زنان به تاجیکستان بازگردند مورد پیگرد قانونی قرار نخواهد گرفت.

احمدزدا اعلام کرد که با یک زن تاجیک که به سوریه رفته بود، دیدار کرده و این زن به او گفته که همسرش در کنار داعش می‌جنگد.

وزارت کشور تاجیکستان اعلام کرد: تاکنون دست‌کم 519 شهروند این کشور در سوریه و عراق به داعش پیوسته‌اند که از این تعداد 150 تن کشته شده و 35 تن دیگر به کشور بازگشته‌اند.

 

یک شنبه 11 مرداد 1394برچسب:توپ بلاگ+فن پيج سردار سليماني, :: 12:17 :: نويسنده : عرفان

روزنامه بوگون ترکیه روز جمعه نوشت: طبق گزارش منابع رسمی دولت آنکارا یکهزار و 300 تبعه این کشور عضو گروه تروریستی داعش هستند.

به گزارش ایرنا، این روزنامه ترکیه ای نوشت: در حالی که طرح تشکیل کمیسیون بررسی سازمان های تروریستی در ترکیه در مجلس این کشور رد شد، به گزارش مرکز هماهنگی دیپلماسی عمومی وابسته به نخست وزیری، 1300 تبعه ترکیه عضو داعش هستند.

روزنامه بوگون با یادآوری اینکه در طول یکسال گذشته یکهزار و 500 تبعه ترکیه نیز در صف نیروهای اتحادیه دمکراتیک کردستان سوریه جای گرفته اند، افزود: این مساله در گزارش تهیه شده از سوی مرکز هماهنگی دیپلماسی عمومی نخست وزیری ترکیه به استناد آمارهای وزارت کشور، شهربانی، ژاندارمری و ستاد ارتش ترکیه اعلام شده است.

به نوشته بوگون در گزارش تهیه شده از سوی مرکز دیپلماسی عمومی نخست وزیری ترکیه ، گزارش وزارت کشور این کشور در مورد وضعیت اتباع ترکیه که عضوداعش هستند نیز جای گرفته است. در این گزارش با یادآوری اینکه ترکیه با سوریه و عراق یکهزار و 300 کیلومتر مرز مشترک دارد و یک کشور مسلمان است به این نکته که رقم 1300 عضو ترک داعش رقم بزرگی نیست اشاره و آمده است: ترکیه در رده بندی کشورهای دارای عضو داعش در ردیف دهم جای دارد.

به نوشته بوگون به نقل از گزارش یاد شده در 7 ماه نخست سالجاری 600 نفر به اتهام ارتباط با سازمان تروریستی داعش در ترکیه بازداشت و 100 نفر از آنان به اتهام عضویت در داعش در زندان بسر می برند.

به نوشته این روزنامه، در بازرسی از منازل اعضای داعش در ترکیه در 7 ماه اخیر علاوه بر دهها اسلحه ، بیش از 40 نارنجک، 268 کیلوگرم ماده منفجره تی.ان.تی، دهها جلیقه که در عملیات های انتحاری مورد استفاده قرار می گیرد و ملزومات مورد استفاده در ساخت بمب کشف و ضبط شده است.

به عقیده بسیاری از کارشناسان، گروه تروریستی داعش با حمایت غرب و همپیمانان منطقه ای آمریکا ایجاد شده که اکنون به گفته دولتمردان غربی به عنوان خطری برای حامیانش مطرح است. 


شنبه 10 مرداد 1394برچسب:توپ بلاگ+فن پيج سردار سليماني, :: 13:35 :: نويسنده : عرفان

جمعه 9 مرداد 1394برچسب:توپ بلاگ+فن پيج سردار سليماني, :: 18:9 :: نويسنده : عرفان

دست‌کم 18 نفر در حمله گروه تروریستی داعش به شهری در شمال سوریه که اخیرا نیروهای کُرد کنترل آن را بدست گرفته‌اند، کشته شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: چند تروریست داعشی به صرین در استان حلب نفوذ کردند و به مدرسه‌ای که کُردها از آن به عنوان پایگاه استفاده می کنند، حمله کردند

.

 دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در انگلیس است، افزود یک عامل انتحاری مواد منفجره همراه خود را منفجر کرد و دیگر عناصر تروریستی پس از آن تیراندازی را آغاز کردند. 

 دیده‌بان افزود دست‌کم ده نیروی کُرد در این انفجار و تیراندازی‌های پس از آن کشته شدند. در این درگیری همچنین هشت عنصر داعش، از جمله عامل انتحاری، کشته شدند.

نیروهای کُرد روز دوشنبه کنترل شهر صرین را به دست گرفتند. این رویداد در پی چند هفته درگیری های شدید با عناصر داعش روی داد.


جمعه 9 مرداد 1394برچسب:, :: 17:14 :: نويسنده : عرفان

صفحه ما دراینیستاگرام ساخته شد و سعي ميكنيم كه هر روز آن را به روز كنيم لطفا به ما سر بزنيد.براي مشاهده صفحه ي ما بر روي عكس زير كيليك كنيد.

Instagram

 

 

وزیر خزانه‌داری داعش توسط شلیک تک تیرانداز ارتش عراق به هلاکت رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، تک تیرانداز ارتش عراق در اطراف شهر «فلوجه» یکی از فرماندهان ارشد داعش را که به عنوان وزیر خزانه‌داری این گروه تروریستی نیز شناخته می‌شد، کشت.

سرهنگ ارتش عراق در فلوجه گفت: امروز -چهارشنبه- یک تک تیرانداز ارتش عراق توانست «ابراهیم جاسم فضاح» را که به عنوان وزیر خزانه‌داری داعش شناخته می‌شد، بکشد.
فلوجه در فاصله 60 کیلومتری غرب بغداد قرار داشته و یکی از بزرگترین شهر‌های استان الانبار است.

نیروهای دولتی عراق با حمایت هوایی جنگنده‌های ائتلاف به رهبری آمریکا مدت‌ها است که برای بیرون راندن داعش از الانبار تلاش می‌کنند.

وزارت کشور کویت روز پنجشنبه اعلام کرد: نیروهای امنیتی این کشور یک هسته تروریستی مرتبط با گروه داعش را کشف و خنثی کرده اند.

خبرگزاری رسمی کویت به نقل از یک مقام مسئول در وزارت کشور کویت عنوان کرد که 5 نفر که همگی از شهروندان این کشور هستند در این ارتباط دستگیر شده اند. بر اساس این گزارش، این افراد اعتراف کرده اند که در سازمان تروریستی داعش آموزش ایدئولوژیک دیده و روش های پیشرفته نظامی برای استفاده از اسلحه را با مشارکت در نبردهای سوریه و عراق آموخته اند.

افراد دستگیر شده تحویل مقامات قضایی کویت شده اند.

گروه تروریستی داعش با در اختیار داشتن امکانات نظامی که از برخی کشورهای منطقه دریافت کرده است، اقدام به حملات تروریستی و نظامی گسترده در خاک سوریه، عراق و چندین کشور اسلامی کرده است.

این گروه تاکنون جنایات بسیاری را علیه بشریت انجام داده که تاکنون سابقه نداشته است.

منابع امنیتی عراق از کشته شدن ۱۸ نفر از تک‌تیراندازی گروه تروریستی داعش در عملیات امنیتی در شرق الرمادی استان الانبار خبر دادند.

فرمانده نیروی پلیس فدرال عراق امروز(دوشنبه) اعلام کرد که نیروهای امنیتی وابسته به پلیس فدرال عراق با عناصر تکفیری داعش در منطقه «حصیبه» در شرق الرمادی درگیری شدند.
به گزارش پایگاه خبری العهد، سرتیپ «رائد شاکر جودت» گفته که در این عملیات، 18 نفر از تک‌تیراندازهای داعش کشته شدند.

وی افزود: نیروهای امنیتی عراق همچنین موفق شدند 44 بمب کارگذاشته شده را خنثی و جاده بین دو منطقه السکه و تل مشهده در محور شرقی شهر الرمادی را از دست ترویست‌ها آزاد کنند.

فرمانده پلیس فدرال عراق همچنین اعلام کرد که در ادامه عملیات نیروهای عراقی در شرق الرمادی، 30 نفر از عناصر تکفیری داعش در منطقه «الخالدیه» واقع در شرق این شهر از پای درآمدند.

وی تاکید کرد که پلیس فدرال عراق تا عمق محور شرقی الرمادی پیشروی کرده و تروریست های داعش را از این منطقه بیرون رانده است.
 
 

 

سخنگوی وزارت خارجه‌ آمریکا اعلام کرد که این کشور در مبارزه علیه داعش با ایران همکاری ندارد.

 جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روزانه و در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آمریکا ترجیح می‌دهد علیه داعش در عراق با کردها همکاری داشته باشد یا ایران گفت: ما با ایران علیه داعش همکاری نمی‌کنیم.

وی در ادامه گفت: می‌دانم که در برخی موارد پ‌ک‌ک به مبارزه با داعش پرداخته است اما آنه

ا (پ‌ک‌ک) یک گروه تروریستی بین‌المللی هستند و ما آنها را  با این عنوان می‌شناسیم.

کربی در پاسخ به این سوال که ایا بر سر ایجاد یک منطقه پرواز ممنوع در شمال سوریه توافقی صورت گرفته یا خیر گفت: خیر. و ما ایجاد چنین منطقه‌ای را مد نظر نداریم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا درباره ایجاد یک منطقه پرواز ممنوع برای آواره‌گان نیز توافقی ایجاد شده یا خیر گفت: ما به گفتگو با ترک‌ها درباره چگونگی همکاری بهتر در مرز با داعش ادامه می‌دهیم.


یکی از مفتی های بزرگ ترکیه اعلام کرد که اعضای داعش سگ جهنم هستند و باید همه آنها را کشت. 

 یکی از مفتی های بزرگ ترکیه اعلام کرد که اعضای داعش سگ جهنم هستند و باید همه آنها را کشت و کسانی که در این راه کشته شوند همگی به بهشت خواهند رفت. این مفتی بارها از سوی داعش تهدید شده و مورد سو قصد قرار گرفته است.

وی اعمال این گروه تروریستی را سبب تخریب چهره اسلام در جهان دانسته و معتقد است اینک وقت آن است که با این گروه مبارزه مسلحانه کنیم و داعش را از بین ببریم.

پیش از این نیز مفتی های دیگر اسلام مبارزه با داعش را وظیفه شرعی دانسته و اعلام کرده بودند که داعش از اسلام نیست و باید نابود شود.

بسیاری از علمای اسلامی نیز با این گروه مخالف بوده و اعمال این گروه را سبب ایجاد انزجار از اسلام می دانند.

جسد حلق‌آويز جوان ۳۰ ساله‌اي که حدود ۱۵ ساعت از مرگ اش مي‌گذشت روي درخت توتي در منطقه اسماعيل‌آباد مشهد کشف شد.

 صبح روز گذشته، زنگ تلفن قاضي ويژه قتل عمد به صدا درآمد و مأموران کلانتري خواجه ربيع مشهد، وي را در جريان کشف جسدي قرار دادند که از يک اصله درخت توت آويزان شده بود.
در پي دريافت اين خبر بلافاصله، قاضي «سيدجواد حسيني» براي بررسي موضوع به محل اعلام شده واقع در زمين‌هاي کشاورزي منطقه اسماعيل‌آباد عزيمت کرد.

تحقيقات قضايي نشان داد: خودرو پرايدي که احتمالاً به متوفي تعلق داشت در فاصله ۸ متري از محل کشف جسد در حالي رها شده است که سوئيچ نيز روي آن قرار داشت.

 جسد جوان ۳۰ ساله در حالي با يک رشته طناب از شاخه درخت توت آويزان شده بود که بررسي‌هاي مقدماتي نشان مي‌داد حدود ۱۵ ساعت از مرگ وي مي‌گذرد.

به دستور قاضي شعبه ۲۱۱ دادسراي عمومي و انقلاب مشهد، جسد متوفي براي انجام معاينات و تعيين علت دقيق مرگ به پزشکي قانوني منتقل شد و تحقيقات پليسي در اين باره ادامه يافت.


قاسم سلیمانی (۱۳۳۶، شهرستان رابر) فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداراناست.او در طول جنگ هشت ساله ایران و عراق فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمانبود. وی در ۴ بهمن ۱۳۸۹ درجهٔ سرلشکری دریافت کرد. آیت الله علی خامنه‌ای رهبر ایران در تقدیر از عملکرد قاسم سلیمانی از او به عنوان «شهید زنده» نام برده است.

طبق منابع غربی، سلیمانی نقش مهمی در دادن قدرت نظامی به حزب‌الله لبنان، عقب‌راندن اسرائیل از جنوب لبنان، جنگ افغانستان، شکل‌دهی به فضای سیاسی عراق پس از سرنگونی رژیم صدام، تغییر روند جنگ داخلی سوریه و مقابله با داعش در عراق داشته است. وی تا پیش از حضور علنی در جنگ علیه داعش در عراق، از حضQasem Soleimani.pngور در انظار عمومی پرهیز می‌کرد؛ ولی حکومت ایران با معرفی و شناساندن وی از زمان حضورش در عراق در نبرد علیه داعش و انتشار تصاویر متعددش با مدافعان عراقی، جهان را شوکه کرد.

زندگی‌نامه

قاسم سلیمانی که در سال ۱۳۳۶ خورشیدی در شهرستان رابر از توابع کرمان به دنیا آمد، در نوجوانی به کار بنایی مشغول بود اما پس از انقلاب سال ۱۳۵۷ به سپاه پاسداران پیوست.

 

براي متن كامل اينجا كيليك كنيد

 



ادامه مطلب ...

پس از اینکه مقام های ترکیه از وارد شدن به ائتلاف ضدداعش خبر داده و جنگنده های این کشور به برخی مواضع داعش در سوریه حمله کردند، طرفداران داعش واکنش نشان داده و با تهدید این کشور گفتند: ترکیه با حمله به ما با دست خود قبر خود را کند.

پس از آنکه مقام های ترکیه در روزهای جمعه و شنبه اعلام کردند که نیروی هوایی این کشور مواضع داعش را در سوریه هدف قرار داده است، طرفداران داعش تهدید کردند که به این حملات پاسخ داده و بخش اقتصاد ترکیه را هدف قرار می دهند.

طرفداران داعش در شبکه های اجتماعی در مطالبی با عنوان 'ترکیه با دست خود قبر خود را کند' این کشور را شدیدا تهدید کردند.

هیفا یکی از طرفداران داعش نوشت: اقتصاد ترکیه بر صنعت گردشگری استوار است و ورود به جنگ و خشونت به معنای روی گردانی گردشگران از ترکیه و در نتیجه فروپاشی اقتصاد ترکیه خواهد شد.

یکی دیگر از طرفداران داعش به نام قرینه الکلاش نیز نوشت: گرگ های تنها، در ترکیه در انتظار ابوبکر البغدادی (سرکرده گروهک تروریستی داعش) هستند.

یکی از خبرنگاران داعشی نیز نوشت: ترکیه با کسانی بازی می کند که آن ها با کسی شوخی ندارند.

یکی دیگر از طرفداران داعش نیز نوشته است: ما در حال حاضر با 60 کشور می جنگیم، اگر بشود 61 کشور چه مشکلی پیش می آید؟


به هلاکت رسیدن ۱۵ عنصر تکفیری در شهر الرمادی و هدف قرار گرفتن مواضع گروههای تروریستی در شهر فلوجه واقع در استان الانبار از مهم‌ترین تحولات امنیتی عراق به شمار می‌رود.

نظامیان ارتش عراق امروز شنبه مواضع تکفیریها در مناطق شرقی شهر الرمادی را هدف قرار دادند.

بر اساس این گزارش، در جریان این حمله که ساعاتی قبل انجام شد، ۱۵ تروریست تک

فیری به هلاکت رسیدند.

ارتش در جریان این عملیات چند خودروی متعلق به تکفیریها را نیز شناسایی و منهدم کرد.

منابع رسانه ای اعلام کردند که جنگنده های ارتش عراق مواضع تروریست های تکفیری در مرکز شهر فلوجه واقع در استان الانبار را هدف حملات هوایی قرار دادند.

منابع عراقی اعلام کردند که ارتش و نیروهای مردمی عملیاتی مشترک علیه تکفیریها در نزدیکی پایگاه نظامی اسپایکر در شهر تکریت ترتیب دادند.

به گفته این منابع، در جریان این عملیات ده ها تروریست تکفیری به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

گفتنی است، عملیات گسترده ارتش عراق برای پاکسازی شهر الرمادی واقع در استان الانبار همچنان ادامه دارد.


جلاد داعش معروف به «جان جهادی» از وحشت دستگیری به علت شناخته شده بودن خود از کمپ تروریست ها گریخته است.

روزنام میرر انگلیس با انتشار این مطلب از فرار «جان جهادی» از سوریه و عزیمت وی به منطقه شمال آفریقا خبر داد. بر این اساس این شهروند انگلیسی که به خاطر حضور در ویدیوهای سربریدن گروگان های آمریکایی به شهرت رسیده، چند هفته پیش از کمپ تروریست ها گریخته است.

به گزارش میرر جلاد داعش که به خاطر چهره شناخته شده خود، تحت تعقیب است از ترس

 دستگیر شدن، به طور مخفیانه از سوریه خارج شده است. این در حالی است که سازمان های اطلاعاتی انگلیس و آمریکا در سوریه به دنبال این تروریست هستند.

میرر افزوده است: جان جهادی پس از افشای هویتش از سوی سازمان های اطلاعاتی انگلیس، به شدت از این که جایگاه خود را در بین اعضای ارشد داعش از دست دهد، نگران بوده است.

گفتنی است به هنگام انتشار ویدیوهای سر بریدن گروگان های آمریکایی و انگلیسی آنچه که بیش از همه چیز جلب نظر می کرد، لهجه انگلیسی فردی بود که این جنایات را انجام می داد. چندی بعد نهادهای اطلاعاتی از شناسایی این فرد خبر داده و نام وی را «جان» اعلام کردند که به جان جهادی معروف شد.


یک شنبه 4 مرداد 1394برچسب:, :: 16:13 :: نويسنده : عرفان

همکاری درباره روش‌های انتقال آب به ایران و ترکمنستان و هم‌چنین تبادل مجرمان و محکومان بین دو کشور به عنوان یک موضوع انسان‌دوستانه از دیگر موضوعات مطرح شده از سوی ظریف در دیدار با وزیر خارجه ترکمنستان بود.

 وزیرامورخارجه کشورمان تاکید کرد: داعش یک تهدید جدی برای کشورهای منطقه بوده و لازم است همکاری بیش‌تری در مبارزه با این گروه بین کشورهای منطقه صورت گیرد.

رشید مردوف، وزیر امور خارجه ترکمنستان که صبح یک‌شنبه، برای یک دیدار رسمی وارد کشورمان شده است با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امورخارجه کشورمان در این دیدار ضمن تاکید بر ارتقای مناسبات بین جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان خاطرنشان کرد: روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان در سطح بسیار خوبی قرار دارد و پیرو دیدار قبلی رییسان‌جمهور دو کشور تصمیمات خوبی برای توسعه مناسبات دو کشور اتخاذ شده است.

در ادامه ظریف بر همکاری دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی در منطقه تاکید و گفت: داعش یک تهدید جدی برای کشورهای منطقه بوده و لازم است همکاری بیش‌تری در مبارزه با این گروه بین کشورهای منطقه صورت گیرد.

همکاری درباره روش‌های انتقال آب به ایران و ترکمنستان و هم‌چنین تبادل مجرمان و محکومان بین دو کشور به عنوان یک موضوع انسان‌دوستانه از دیگر موضوعات مطرح شده از سوی ظریف در دیدار با وزیر خارجه ترکمنستان بود.

رشید مردوف، وزیر امور خارجه ترکمنستان نیز با تبریک به مناسبت توافق هسته‌ای گفت: ایران و ترکمنستان دو کشور دوست و برادر هستند و زمینه برای افزایش همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف وجود دارد و با بر طرف شدن تحریم‌ها، همکاری‌ها در ابعاد مختلف بیش از پیش افزایش می‌یابد.

وزیر امورخارجه ترکمنستان توافق هسته‌ای را یک پیروزی بزرگ دیپلماتیک برای جمهوری اسلامی ایران نامید و گفت: هر وقت مقامات کشورهای غربی در خصوص موضوع هسته‌ای ایران با ما گفت‌وگو می‌کردند بر این نکته تاکید داشتیم که سیاست منع اشاعه باید به نحوی اجرا شود که جمهوری اسلامی ایران نیز به مانند بسیاری دیگر از کشورها بتواند از مزایای انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای بهره‌مند شود. ایران یک کشور بزرگ و قدرتمند است و لازم است موضوعات مربوط به این کشور از طریق سیاسی و دیپلماتیک حل و فصل شود.

او با اشاره به کمبود آب در کشورهای ایران و ترکمنستان بر ضرورت دستیابی به راهکارهای چند جانبه با دیگر کشورهای ذی‌مدخل تاکید کرد.

وزیر امور خارجه ترکمنستان درباره استراداد مجرمان و محکومان افزود: رییس جمهوری ترکمنستان هر ساله تعداد زیادی از محکومان خارجی را عفو می‌کند و امسال نیز به مناسبت عید فطر تعدادی را عفو کرد که سه ایرانی در میان آنان بود. در صورتی که پروتکل همکاری بین دو کشور به تصویب مجالس برسد می‌توان همکاری گسترده‌تری در زمینه انتقال محکومان و مجرمان داشت.

مجلس ترکمنستان این پروتکل را تصویب کرده و منتظر تصویب آن توسط مجلس شورای اسلامی است.


یک شنبه 4 مرداد 1394برچسب:, :: 16:12 :: نويسنده : عرفان

دفتر نخست‌وزیری ترکیه اعلام کرد که شب گذشته، مواضع پ‌ک‌ک در شمال عراق را بمباران کرده است.
بر اساس این گزارش، جنگنده‌های ترکیه، اردوگاه‌های پ‌ک‌ک را در شمال عراق هدف قرار داده‌اند. گفته می‌شود جنگنده‌های ترکیه پس از بمباران مواضع داعش در خاک سوریه، از آسمان این کشور به شمال عراق رفته و طی عملیاتی که یک ساعت به طول انجامید، کمپ‌های پ‌ک‌ک را بمباران کردند.

با انتشار این خبر نوشت که توپخانه‌های ترکیه مستقر در پایگاه نظامی منطقه «جوکورجا» در استان «هکاری» در جنوب شرق ترکیه، نیز مواضع پ‌ک‌ک در شمال عراق را هدف قرار داده‌اند.
این اولین حمله ترکیه به مواضع شاخه نظامی حزب کارگران کردستان، پس از قرارداد صلح سال ۲۰۱۳ میان این حزب اپوزیسیون با دولت ترکیه به شمار می‌رود.
پ‌ک‌ک تایید کرده است که ۵ کمپ نظامی این گروه در کوه‌های قندیل عراق حدود ساعت ۱۱ شب به وقت محلی مورد حمله سنگین جنگنده‌های اف-۱۶ ترکیه قرار گرفته است.

خبرگزاری «CNN Turk» نیز نوشت که دست‌کم ۳ کمپ ‌پ‌ک‌ک در شمال عراق هدف قرار گرفته است و از سال ۲۰۱۱ تاکنون، این حمله، بزرگترین عملیات ترکیه علیه پ‌ک‌ک در شمال عراق به شمار می‌رود.
ترکیه، روز گذشته، همچنین مواضع داعش در سوریه را هدف قرار داد.
این حملات ساعاتی پس از آن آغاز شد که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه از آغاز برخورد به زعم او «جدی‌تر» با داعش و پ‌ک‌ک خبر داد.

شنبه 3 مرداد 1394برچسب:توپ بلاگ+فن پيج سردار سليماني, :: 12:34 :: نويسنده : عرفان

هر 5 متهم با قرار قانونی و جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داده شدند.

  در مورخه 26/04/1394 یکی از افاغنه ی مقیم تهران با مراجعه به کلانتری 118 ستارخان به مأمورین اعلام کرد که دو نفر از بستگانش بنام های "زکی" ( 19 ساله ) و "شبیر" ( 16 ساله ) توسط افراد ناشناسی ربوده شده و ربایندگان در ازای آزادی آنها درخواست مبلغ 180 میلیون تومان پول نقد کرده اند . 
 
پرونده در اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ : 
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "آدم ربایی" و به دستور شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره یازدهم مبارزه با آدم ربایی پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . 
 

دستگیری اعضای قلابی داعش در تهران
 

 



ادامه مطلب ...
جمعه 2 مرداد 1394برچسب:توپ بلاگ+فن پيج سردار سليماني+اخبار بروز, :: 22:54 :: نويسنده : عرفان

تروریست موسوم به والی شمال بغداد و همسر وی توسط نیروهای امنیتی عراق در تکریت بازداشت شدند.

 پایگاه العهد، نیروهای امنیتی عراق «عباس العزاوی» تروریست عضو داعش و موسوم به والی شمال بغداد و

همسرش را در شهرستان «بلد» واقع در جنوب تکریت دستگیر کردند.

پایگاه عراقی المسله نیز از آزادسازی قریب الوقوع دانشگاه الانبار توسط نیروهای امنیتی عراقی خبر داد.

منابع عراقی همچنین از تداوم عملیات نیروهای مسلح عراق در  نبرد با تروریست های داعش در استان الانبار خبر دادند.


جمعه 2 مرداد 1394برچسب:توپ بلاگ+فن پيج سردار سليماني+اخبار بروز, :: 22:53 :: نويسنده : عرفان

درباره وبلاگ

سلامممم خـــــوبــــي بــــــه وبـــــلـــاگــــ تـــــوپـــــــ بـــــــــلـــا گــــــ خــوشـــــ آمــــــديـــــــــد
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان توپ بلاگ و آدرس topblogs.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.بازيد وبلاگ يا وب سايتتان فوق العاده ميشود

 

 

 

 

 





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 116
بازدید دیروز : 24
بازدید هفته : 141
بازدید ماه : 116
بازدید کل : 44583
تعداد مطالب : 144
تعداد نظرات : 16
تعداد آنلاین : 1


Instagram موبایل کودک تاچ می